Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.07.2017, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.208.2017.1.IM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.208.2017.1.IM

W zakresie stosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 czerwca 2017 r. (data wpływu 5 czerwca 2017 r) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie stosowania 50% kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 czerwca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie stosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest inżynierem, absolwentem II stopnia studiów kierunku Budownictwo Politechniki, zatrudnionym od 1 czerwca 2014 r. do 31 października 2016 r. w firmie projektowej na umowę o pracę. Od 1 czerwca 2014 r. do 30 listopada 2015 r. Wnioskodawca zajmował stanowisko młodszego asystenta projektanta, a od 1 grudnia 2015 r. do 31 października 2016 r. stanowisko asystenta projektanta. W ramach umowy o pracę Wnioskodawca zajmował się projektowaniem konstrukcji budowlanych oraz ich elementów nośnych w oparciu o projekty architektoniczne i architektoniczno urbanistyczne. Wnioskodawca wykonywał projekty techniczne wraz z opisami technicznymi. Wspomniane projekty firmował swoim imieniem i nazwiskiem. Proces projektowania, w którym Wnioskodawca aktywnie uczestniczył, obejmował wszystkie fazy powstawania dokumentacji projektowej, od koncepcji do kompletnego projektu budowlanego i wykonawczego (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego). Wytwory pracy Wnioskodawcy (projekty techniczne) są utworami w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 90, poz. 631, z późn. zm.). Każdy z opracowywanych projektów wymaga twórczego, niepowtarzalnego podejścia i jest przejawem działalności twórczej o indywidualnym charakterze. Każdy z projektów jest rozpatrywany i opracowywany indywidualnie dlatego też każdy z nich wykazuje cechy niepowtarzalności wykonanego dzieła niezbędne do uznania go za przedmiot prawa autorskiego. Jako młodszy asystent projektanta/asystent projektanta Wnioskodawca za wykonaną pracę czyli stworzenie dzieła, otrzymywał wynagrodzenie wynikające z umowy o pracę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00