Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.07.2017, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.90.2017.1.MAZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.90.2017.1.MAZ
Możliwość zwolnienia od podatku akcyzowego wyrobów węglowych wykorzystywanych przez zakład energochłonny.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2017 r., poz. 201, ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 16 czerwca 2017 r. (data wpływu 19 czerwca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie możliwości zwolnienia od podatku akcyzowego wyrobów węglowych wykorzystywanych przez zakład energochłonny jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 czerwca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie możliwości zwolnienia od podatku akcyzowego wyrobów węglowych wykorzystywanych przez zakład energochłonny.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca Sp. z o.o. (dalej jako: Wnioskodawca lub Spółka) jest spółką komunalną, której jedynym udziałowcem jest Gmina R.
Działalność Spółki obejmuje produkcję energii cieplnej, zaopatrzenie w wodę i jej uzdatnianie, odbiór ścieków, odbiór odpadów komunalnych, usługi rolniczo-gospodarcze. Przewarzającym rodzajem działalności stanowiącym ponad 50 % produkcji sprzedanej jest produkcja energii cieplnej. Wnioskodawca wykorzystuje w swojej działalności wyroby węglowe o kodzie CN 2701, których udział zakupu w wartości produkcji sprzedanej Spółki stanowi więcej niż 10 %. Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka spełnia zatem przesłanki uznania za zakład energochłonny w rozumieniu art. 31a ust. 7 ustawy o podatku akcyzowym.
Jednocześnie Spółka jest przedsiębiorstwem energetycznym, sprzedającym ciepło odbiorcom końcowym, przyłączonym do sieci na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a więc jest objęta obowiązkiem uzyskania i umarzania świadectw efektywności energetycznej, tzw. białych certyfikatów, na podstawie art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o efektywności energetycznej. Powyższy obowiązek za rok 2016 zrealizowany został w części poprzez wniesienie opłaty zastępczej w wysokości dopuszczalnej przez ustawę oraz w części poprzez zakup na Towarowej Giełdzie Energii świadectw efektywności energetycznej i przedstawienie ich do umorzenia Prezesowi URE.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right