Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.06.2017, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.146.2017.1.DG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.146.2017.1.DG

W zakresie uznania rabatu pośredniego za rabat obniżający podstawę opodatkowania oraz terminu obniżenia podstawy opodatkowania;

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 kwietnia 2017 r. (data wpływu 8 maja 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udzielania rabatów pośrednich i obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu udzielonych rabatów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 maja 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udzielania rabatów pośrednich i obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu udzielonych rabatów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka S.A. [dalej: Wnioskodawca lub Spółka] prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie produkcji, dystrybucji oraz sprzedaży szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych (w szczególności artykułów spożywczych). Co do zasady transakcje realizowane przez Spółkę w ramach ww. działalności podlegają podatkowi od towarów i usług [dalej: VAT] i są opodatkowane według właściwych stawek. W związku z powyższym Wnioskodawca jest zarejestrowany jako czynny podatnik VAT.

Towary z oferty Spółki [dalej: Produkty] są przez nią sprzedawane w ramach różnych schematów sprzedaży, w tym:

Schemat 1 - w ramach którego Spółka (1) sprzedaje Produkty dystrybutorom, z którymi ma zawarte umowy dystrybucyjne dotyczące Produktów [dalej: Dystrybutorzy], którzy następnie (2) odsprzedają Produkty dalszym dystrybutorom (np. hurtownikom czy tzw. hurtownikom impulsowym) [dalej: Podhurtownicy], którzy z kolei (3) odsprzedają Produkty punktom sprzedaży detalicznej [dalej: PSD];

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00