Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.05.2017, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.21.2017.2.JN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.21.2017.2.JN

Podatek od towarów i usług w zakresie przechowywania dokumentów (faktur, rachunków i paragonów) w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 marca 2017 r. (data wpływu 13 marca 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 25 kwietnia 2017 r. (data wpływu 5 maja 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania dokumentów (faktur, rachunków i paragonów) w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania dokumentów (faktur, rachunków i paragonów) w formie elektronicznej. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 25 kwietnia 2017 r. (data wpływu 5 maja 2017 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zatrudnia pracowników, którzy odbywają podróże służbowe zgodnie z art. 77 (5) Kodeksu pracy. Większość pracowników odbywających podróże służbowe jest wyposażona w korporacyjne karty kredytowe, natomiast pozostałym osobom wypłacane są zaliczki na prywatne konta bankowe. Pracownik wysyłany w podróż służbową z wyprzedzeniem wypełnia formularz polecenia wyjazdu służbowego, a następnie przekazuje go do zatwierdzenia zgodnie z obowiązującą procedurą (obecnie u Wnioskodawcy stosowany jest formularz w formie papierowej, natomiast po wdrożeniu nowego sytemu zatwierdzenie polecenia wyjazdu służbowego będzie wydawane elektronicznie).

Podczas podróży służbowej pracownik zbiera niezbędne dokumenty, potwierdzające poniesione wydatki (faktury, rachunki, paragony). Po powrocie z podróży służbowej pracownik rozlicza się z poniesionych kosztów wypełniając raport wydatków służbowych. Raport musi być zatwierdzony przez przełożonego pracownika. Do raportu pracownik załącza oryginał polecenia wyjazdu służbowego oraz oryginały ww. dokumentów (faktur, rachunków, paragonów).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00