Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.05.2017, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.21.2017.2.JN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.21.2017.2.JN
Podatek od towarów i usług w zakresie przechowywania dokumentów (faktur, rachunków i paragonów) w formie elektronicznej.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 marca 2017 r. (data wpływu 13 marca 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 25 kwietnia 2017 r. (data wpływu 5 maja 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania dokumentów (faktur, rachunków i paragonów) w formie elektronicznej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania dokumentów (faktur, rachunków i paragonów) w formie elektronicznej. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 25 kwietnia 2017 r. (data wpływu 5 maja 2017 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca zatrudnia pracowników, którzy odbywają podróże służbowe zgodnie z art. 77 (5) Kodeksu pracy. Większość pracowników odbywających podróże służbowe jest wyposażona w korporacyjne karty kredytowe, natomiast pozostałym osobom wypłacane są zaliczki na prywatne konta bankowe. Pracownik wysyłany w podróż służbową z wyprzedzeniem wypełnia formularz polecenia wyjazdu służbowego, a następnie przekazuje go do zatwierdzenia zgodnie z obowiązującą procedurą (obecnie u Wnioskodawcy stosowany jest formularz w formie papierowej, natomiast po wdrożeniu nowego sytemu zatwierdzenie polecenia wyjazdu służbowego będzie wydawane elektronicznie).
Podczas podróży służbowej pracownik zbiera niezbędne dokumenty, potwierdzające poniesione wydatki (faktury, rachunki, paragony). Po powrocie z podróży służbowej pracownik rozlicza się z poniesionych kosztów wypełniając raport wydatków służbowych. Raport musi być zatwierdzony przez przełożonego pracownika. Do raportu pracownik załącza oryginał polecenia wyjazdu służbowego oraz oryginały ww. dokumentów (faktur, rachunków, paragonów).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right