Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.05.2017, sygn. 2461-IBPP3.4512.138.2017.1.ZD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 2461-IBPP3.4512.138.2017.1.ZD

w zakresie korekty nieodliczonego podatku VAT za lata 2012-2015 w oparciu o proporcję ustaloną na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 lutego 2017 r. (data wpływu 14 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty nieodliczonego podatku VAT za lata 2012-2015 w oparciu o proporcję ustaloną na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty nieodliczonego podatku VAT za lata 2012-2015 w oparciu o proporcję ustaloną na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina posiada osobowość prawną i jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT. Gmina wykonuje zadania nałożone na nią przepisami prawa, dla których realizacji została powołana. Większość zadań realizowana jest przez Gminę w ramach zadań publiczno-prawnych.

W ramach prowadzonej działalności w okresie od 2013 do 2015 r. Gmina dokonywała zakupów usług i towarów, realizowała także zadania na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych, podlegające regulacjom VAT, wobec czego Gmina wykonywała je jako podatnik podatku VAT.

W ww. okresie, Gmina jako podatnik podatku VAT realizowała następujące zadania:

a) w ramach czynności opodatkowanych podatkiem VAT, Gmina uzyskiwała przychody z:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00