Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2017, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.118.2017.1.KB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.118.2017.1.KB
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjno-modernizacyjnych dotyczących realizacji projektu pn. Przebudowa starego mostu kolejowego () oraz przebudowa parku miejskiego ()
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 kwietnia 2017 r. (data wpływu 5 maja 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjno-modernizacyjnych dotyczących realizacji projektu pn. Przebudowa starego mostu kolejowego () oraz przebudowa parku miejskiego () jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 maja 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjno-modernizacyjnych dotyczących realizacji projektu pn. Przebudowa starego mostu kolejowego () oraz przebudowa parku miejskiego ().
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina, jako zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług (VAT), zgodnie z przepisami prawa (w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym) planuje wykonanie zadania publicznego w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Zadanie to (zadania własne) dotyczy w szczególności zaspokojenia zbiorowych potrzeb wspólnoty i obejmują między innymi sprawy kultury fizycznej i turystyki, w tym przygotowanie terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych, edukacji publicznej oraz szeroko pojętej pomocy społecznej (art. 7 ust. 1 pkt 6, pkt 8, pkt 10 ustawy o samorządzie gminnym). Wspomniane zadania realizowane są przez Gminę zarówno w charakterze relacji administracyjnoprawnych, jak i stosunków cywilnoprawnych, z wykorzystaniem posiadanych aktywów infrastruktury gminnej, a zatem aktywów trwałych służących także działalności gospodarczej Gminy w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. Gmina jest właścicielem nieruchomości w postaci terenów zielonych urządzonych jako park z przeznaczeniem rekreacyjnym, położonym na działkach: nr 2; 136/3, 142, 143/3, 144/3; 24/2, 7/2, 26; 5/1, 6/4, 6/3, 8/2, 8/9, 26.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right