Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2017, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.40.2017.1.AL, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.40.2017.1.AL
W zakresie zwolnienia od podatku usług przewozu uczniów niepełnosprawnych do szkół
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 marca 2017 r. (data wpływu 21 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- zwolnienia od podatku usług przewozu uczniów niepełnosprawnych do szkół na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy o VAT jest prawidłowe,
- zwolnienia od podatku usług przewozu uczniów niepełnosprawnych do szkół na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24a ustawy o VAT jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- zwolnienia od podatku usług przewozu uczniów niepełnosprawnych do szkół na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy o VAT,
- zwolnienia od podatku usług przewozu uczniów niepełnosprawnych do szkół na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24a ustawy o VAT.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Powiat jest jednostką samorządu terytorialnego, funkcjonującą na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 814) [dalej: Ustawa o samorządzie powiatowym]. Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług [dalej: VAT].
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2016 r. poz. 1454), Powiat 1 stycznia 2017 r. podjął wspólne rozliczanie VAT wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi, o których mowa w art. 2 pkt 1 powyższej ustawy [dalej: Jednostki organizacyjne]. Jednostki organizacyjne nie są odrębnymi od Powiatu podatnikami VAT i nie rozliczają VAT oddzielnie od Wnioskodawcy, gdyż podatnikiem VAT jest wyłącznie Powiat.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right