Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.05.2017, sygn. 2461-IBPP2.4512.175.2017.1.ICz, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 2461-IBPP2.4512.175.2017.1.ICz
Opodatkowanie opłaty wnoszonej za opóźnienia w załadunku/rozładunku podczas wykonywania usługi transportowej.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201 z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 10 lutego 2017 r. (data wpływu 20 lutego 2017 r.), uzupełnionego pismem z 17 marca 2017 r. (data wpływu 20 marca 2017r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłaty wnoszonej za opóźnienia w załadunku/rozładunku podczas wykonywania usługi transportowej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 lutego 2017r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z 17 marca 2017 r. (data wpływu 20 marca 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłaty wnoszonej za opóźnienia w załadunku/rozładunku podczas wykonywania usługi transportowej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:
D. Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, () prowadzi firmę transportową i spedycyjną świadczącą usługi w obrocie krajowym jak i wewnątrzwspólnotowym. Spółka jest czynnym podatnikiem VAT. Dla celów podatku dochodowego prowadzone są księgi handlowe. Podczas wykonywania usługi transportowej doszło do opóźnień rozładunku/załadunku co spowodowało postój (przestój) środka transportu. Postój ten spowodowany był z winy kontrahenta ze względu na złą organizację czasu pracy. Jako przewoźnik Wnioskodawca poniósł szkodę w postaci utraconych zysków. Każdorazowo firma Wnioskodawcy przyjmuje pisemne zlecenie/umowę transportu. Opłaty za opóźnienia z powodu przestoju pod załadunek i rozładunek ustalane są z kontrahentem. Klient przyznaje się do błędu i chce zapłacić dodatkową opłatę. W umowach zawieranych z klientami funkcjonują również zapisy przewidujące kary umowne z tytułu zwłoki w przewozie towaru lub z tytułu opóźnień w podstawianiu samochodów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right