Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.05.2017, sygn. 0112-KDIL3-2.4011.43.2017.1.TR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3-2.4011.43.2017.1.TR
Ulga prorodzinna.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 marca 2017 r. (data wpływu 29 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi prorodzinnej jest:
- nieprawidłowe w odniesieniu do ilości lat podatkowych podlegających korekcie;
- prawidłowe w odniesieniu do pozostałej części.
UZASADNIENIE
W dniu 29 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi prorodzinnej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Mąż Zainteresowanej pracuje w Republice Czeskiej, tam płaci podatki i tam skorzysta z przysługujących mu ulg, w tym z ulg na dzieci. Mąż nie pracuje w Polsce i nie osiąga w Polsce żadnych dochodów.
Zainteresowana natomiast pracuje w Polsce i tutaj płaci podatki od dochodów.
Małżonkowie nie rozliczają się w Polsce z podatków wspólnie. Jako że z ulgi na dzieci może skorzystać tylko jedno z rodziców lub dwoje, ale w proporcjonalnych jej częściach, Wnioskodawczyni chciałaby się dowiedzieć, czy może odliczyć całą ulgę na dzieci od swoich podatków, zapłaconych w Polsce. Jak już wspomniała, mąż w Polsce nie pracuje, nie osiąga w Polsce dochodów i nie płaci w Polsce podatków, co za tym idzie, nie odliczy w Polsce od podatków ulgi na dzieci.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right