Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.04.2017, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.40.2017.1.DM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.40.2017.1.DM
1) Czy dotacja stanowi (i będzie stanowić w przyszłości) element podstawy opodatkowania VAT i w związku z tym Gmina powinna odprowadzać VAT należny od kwoty dotacji? 2) Czy Gmina ma (i będzie miała w przyszłości) obowiązek stosowania sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy o VAT, w celu określenia VAT do odliczenia od wydatków, które są związane z działalnością P, tj. zarówno czynnościami opodatkowanymi VAT jak i niepodlegającymi VAT, których to wydatków Gmina nie może przyporządkować bezpośrednio do danej kategorii czynności?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 marca 2017 r. (data wpływu 13 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- braku opodatkowania otrzymanej dotacji jest prawidłowe,
- braku obowiązku stosowania sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy w celu odliczenia podatku naliczonego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymanej dotacji oraz obowiązku stosowania sposobu określenia proporcji o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy w celu odliczenia podatku naliczonego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Gmina Miejska (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2016 r., poz. 1454), z dniem 1 stycznia 2017 r. Gmina podjęła wspólne rozliczanie podatku od towarów i usług (dalej: VAT) wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi, o których mowa w art. 2 pkt 1 tej ustawy (dalej: jednostki organizacyjne), w tym z P, działającym w formie zakładu budżetowego Gminy (dalej: Zakład lub P). W konsekwencji, Zakład nie jest odrębnym od Gminy podatnikiem VAT, gdyż podatnikiem VAT z tytułu czynności wykonywanych przez P jest Gmina.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right