Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.05.2017, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.12.2017.2.JK3, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.12.2017.2.JK3
Czy przepisy podatkowe należy interpretować w ten sposób, że (w przedstawionym stanie faktycznym) Wnioskodawca będzie podlegał w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu zgodnie z art. 3 ust. 1 i ust. la ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za rok, w którym utracił rezydencję podatkową (we wniosku opisany jako rok zmiany rezydencji podatkowej) i związku z tym będzie kwalifikowany za ten okres jako osoba mająca zamieszkanie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wedle art. 3 ust. la ustawy o PIT ?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 28 lutego 2017 r. (data wpływu 3 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia obowiązku podatkowego w Polsce jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia obowiązku podatkowego w Polsce.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest osobą fizyczną posiadającą centrum interesów życiowych i przebywającą większość dni w roku kalendarzowym w Polsce (nieograniczony obowiązek podatkowy). Wnioskodawca nie prowadzi jednoosobowej działalności gospodarczej i nie jest podatnikiem VAT czynnym. Podatnik pozostaje aktualnie w związku małżeńskim i jest jednocześnie w ustroju rozdzielności majątkowej. Posiada małoletnie dziecko zamieszkałe na stałe na terytorium Polski. Jednocześnie pozostaje obecnie członkiem organów zarządczych spółek kapitałowych
Z uwagi na planowane przedsięwzięcia gospodarcze jak też przesłanki osobiste, Wnioskodawca zamierza przenieść centrum interesów życiowych na terytorium Republiki Cypru (zwana także we wniosku Cypr) gdzie zamieszka na stałe, przebywając ponad 183 dni w ciągu roku kalendarzowego. W zamierzeniu Wnioskodawca (pozostając obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej), zmieni swoją rezydencję podatkową z polskiej na cypryjską (tak by w Polsce podlegać jedynie ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu - jedynie od przychodu osiągniętego w Polsce). W przyszłości będzie rozliczał się z całości dochodu na terytorium Republiki Cypru i będzie tam podlegał nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Jedynie w sytuacji, gdy osiągnie przychód z tytułu najmu nieruchomości, których jest właścicielem - ewentualny przychód zostanie opodatkowany w kraju położenia tych nieruchomości, czyli w Polsce. Przez rok zmiany rezydencji podatkowej rozumie się rok kalendarzowy (od 1 stycznia do 31 grudnia), w którym to Wnioskodawca będzie przebywał łącznie więcej niż 183 dni w roku na terytorium Cypru i kiedy to od 1 stycznia danego roku, Wnioskodawca przenosi centrum interesów życiowych na terytorium Cypru. Wnioskodawca nie jest w stanie sprecyzować, w którym roku dokona zmiany rezydencji, jednak interesuje się aktualnie tym zagadnieniem i przedsięwziął środki celem uzyskania informacji o uzyskaniu certyfikatu rezydencji od cypryjskich organów administracji publicznej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right