Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.04.2017, sygn. 2461-IBPP2.4512.178.2017.1.MG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 2461-IBPP2.4512.178.2017.1.MG
Wyłączenie z opodatkowania czynności obciążania klienta kosztami oplombowania licznika.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 lutego 2017 r. (data wpływu 17 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania czynności obciążania klienta kosztami oplombowania licznika - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 lutego 2017 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania czynności obciążania klienta kosztami oplombowania licznika.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
T. S.A. (dalej jako: Spółka, Podatnik) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie dystrybucji energii elektrycznej. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka realizuje również usługi dodatkowe, w tym oplombowanie liczników, za które obciąża odbiorców opłatami.
Przepisy prawa energetycznego oraz Taryfa Podatnika wprost dopuszcza obciążenie odbiorcy energii elektrycznej opłatą za założenie plomby w miejsce plomby zerwanej w dwóch przypadkach, tj.:
1. w przypadku, o którym mowa w pkt 6.1. Taryfy, tj. na podstawie zlecenia odbiorcy;
2. w przypadku, o którym mowa w pkt 7.7. Taryfy, tj. w ramach czynności związanych z nielegalnym poborem energii elektrycznej.
Pierwszy przypadek opiera się na założeniu, że odbiorcy energii elektrycznej zobowiązani są na podstawie odrębnego zlecenia, zwrócić się do Podatnika z wnioskiem o założenie plomby, jeżeli do jej zerwania doszło w okolicznościach wskazujących na to, że odbiorca ponosi za ten stan odpowiedzialność. Niemniej, zdarza się, że odbiorcy, wbrew ciążącym na nich obowiązkom, nie składają zlecenia na założenie plomby.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right