Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.04.2017, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.4.2017.1.KM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.4.2017.1.KM

Podatek od towarów i usług w zakresie wystawiania faktur przez Wnioskodawcę jako partnera konsorcjum dla lidera konsorcjum z zastosowaniem mechanizmu odwrotnego obciążenia.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 lutego 2017 r. (data wpływu 1 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania faktur przez Wnioskodawcę jako partnera konsorcjum dla lidera konsorcjum z zastosowaniem mechanizmu odwrotnego obciążenia jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania faktur przez Wnioskodawcę jako partnera konsorcjum dla lidera konsorcjum z zastosowaniem mechanizmu odwrotnego obciążenia.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca wykonuje usługi budowlane wymienione w załączniku nr 14 do ustawy o VAT. Bardzo często przystępuje do podpisania umowy na wykonywanie robót budowlanych w formie konsorcjum, zawierając z innym przedsiębiorstwem umowę konsorcjum na wspólną realizację określonego zadania. Gdy przystępuje do realizacji zadania w ramach zamówień publicznych, wówczas na podstawie art. 23 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164) zawierana jest umowa konsorcjum w celu wspólnej realizacji określonego w umowie zadania. Wnioskodawca realizuje także wykonanie usług budowlanych nie tylko w ramach zamówień publicznych zawierając także z innym podmiotem umowę konsorcjum. W umowie wskazywany jest lider konsorcjum i partner/partnerzy konsorcjum. Na mocy umów pomiędzy konsorcjantami Wnioskodawca występuje często w roli członka konsorcjum, a drugi konsorcjant występuje w umowie jako lider konsorcjum. Zawarta umowa z inwestorem wskazuje, że lider konsorcjum dokonuje rozliczeń z inwestorem za wykonane roboty budowlane zarówno przez lidera jak i członka konsorcjum, wystawiając fakturę VAT. Partner konsorcjum wystawia z kolei fakturę dla lidera konsorcjum za wykonane w swoim zakresie roboty budowlane. Zarówno partner konsorcjum jak i lider konsorcjum są czynnymi podatnikami VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00