Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.04.2017, sygn. 2461-IBPB-1-3.4510.91.2017.1.AB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 2461-IBPB-1-3.4510.91.2017.1.AB
W zakresie momentu korekty kosztów uzyskania przychodów.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.) w zw. z art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. z 2016 r., poz. 1948 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 21 lutego 2017 r. (data wpływu 28 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od osób prawnych w zakresie momentu korekty kosztów uzyskania przychodów - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu korekty kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka z o.o. (dalej: Spółka, Wnioskodawca) prowadzi działalność w zakresie sprzedaży wyrobów tytoniowych i produktów powiązanych, głównie cygar, papierosów, bibułek, papierosów elektronicznych (dalej: Towary). Spółka dokonuje zakupu wyrobów tytoniowych przede wszystkim od podmiotów zagranicznych w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia wyrobów akcyzowych oraz w mniejszym zakresie, od podmiotów krajowych. W ramach prowadzonej działalności Spółka sprzedaje Towary podmiotom zajmującym się ich dalszą odsprzedażą detaliczną, tj. dystrybutorom oraz podmiotom prowadzącym sieci handlu hurtowego (dalej: Kontrahenci). Spółka jest czynnym podatnikiem VAT, a działalność prowadzona przez Spółkę podlega w całości opodatkowaniu VAT.
W celu wsparcia procesu dystrybucji i zwiększeniu wolumenu sprzedaży Towarów Spółka podejmuje szereg działań marketingowych służących pozyskaniu jak największej ilości odbiorców Towarów, zarówno detalicznych (kontrahenci hurtowni), jak również klientów docelowych (konsument). W ramach działań promocyjnych Spółka przekazuje nieodpłatnie Kontrahentom wyroby znajdujące się w ofercie handlowej Spółki oraz nabywane towary handlowe oraz usługi (dalej: Gratisy). Alternatywnie Spółka uzgadnia z Kontrahentem zasady akcji promocyjnej, tj. czas trwania, rodzaj i zakres informacji kierowanej do klienta detalicznego w formie gazetki, a następnie Spółka ponosi koszt zarówno usług marketingowych świadczonych przez Kontrahenta, jak i towarów nabytych przez Kontrahenta i wydanych przez niego nieodpłatnie w ramach akcji marketingowej (Kontrahent odrębnie fakturuje Spółkę za wykonaną przez niego usługę marketingową i za towar wydany nabywcom na cele marketingowe w ramach akcji).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right