Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.03.2017, sygn. 0461-ITPP2.4512.65.2017.1.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0461-ITPP2.4512.65.2017.1.AK
Brak opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości bądź próbki.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 stycznia 2017 r. (data wpływu 25 stycznia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości bądź próbki jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 stycznia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości bądź próbki.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka jest podmiotem należącym do Grupy Kapitałowej. Podstawową działalnością Spółki jest dystrybucja mrożonych towarów spożywczych - warzyw, lodów, wyrobów kulinarnych, itp. nabywanych od innych podmiotów z Grupy, jak i od dostawców zewnętrznych. Spółka zaopatruje sieci, hurtownie, klientów detalicznych oraz placówki gastronomiczne na terenie całego kraju (dalej jako Odbiorcy).
W ramach prowadzonej działalności Spółka prowadzi szereg działań marketingowych i promocyjnych mających na celu zwiększenie udziału wartościowego i/lub wolumenowego dystrybuowanych wyrobów na rynku żywności mrożonej w Polsce, a tym samym - zwiększenie wartości sprzedaży realizowanej przez Spółkę.
Wydania nabywanych towarów handlowych.
W celu utrzymania lub nawiązania dobrych relacji biznesowych Spółka organizuje różnego rodzaju akcje promocyjne, polegające na nieodpłatnym przekazywaniu Odbiorcom towarów zakupionych od innych podmiotów, w stosunku do których Spółka występuje w charakterze dystrybutora.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right