Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.03.2017, sygn. 0461-ITPP2.4512.65.2017.1.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0461-ITPP2.4512.65.2017.1.AK

Brak opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości bądź próbki.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 stycznia 2017 r. (data wpływu 25 stycznia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości bądź próbki jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 stycznia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości bądź próbki.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest podmiotem należącym do Grupy Kapitałowej. Podstawową działalnością Spółki jest dystrybucja mrożonych towarów spożywczych - warzyw, lodów, wyrobów kulinarnych, itp. nabywanych od innych podmiotów z Grupy, jak i od dostawców zewnętrznych. Spółka zaopatruje sieci, hurtownie, klientów detalicznych oraz placówki gastronomiczne na terenie całego kraju (dalej jako Odbiorcy).

W ramach prowadzonej działalności Spółka prowadzi szereg działań marketingowych i promocyjnych mających na celu zwiększenie udziału wartościowego i/lub wolumenowego dystrybuowanych wyrobów na rynku żywności mrożonej w Polsce, a tym samym - zwiększenie wartości sprzedaży realizowanej przez Spółkę.

Wydania nabywanych towarów handlowych.

W celu utrzymania lub nawiązania dobrych relacji biznesowych Spółka organizuje różnego rodzaju akcje promocyjne, polegające na nieodpłatnym przekazywaniu Odbiorcom towarów zakupionych od innych podmiotów, w stosunku do których Spółka występuje w charakterze dystrybutora.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00