Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.03.2017, sygn. 0461-ITPB3.4511.25.2017.1.MJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0461-ITPB3.4511.25.2017.1.MJ
Czy od wynagrodzenia dyrektora przedszkola pobieranego z dotacji celowej otrzymywanej z budżetu Gminy, przeznaczonej na koszty działalności przedszkola, winno się naliczać i odprowadzać podatek od wynagrodzenia za pracę (uwzględniany w PIT-4R), płacąc również podatek od przychodu z działalności gospodarczej?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 lutego 2017 r. (data wpływu 17 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia, czy od wynagrodzenia dyrektora przedszkola pobieranego z dotacji celowej otrzymywanej z budżetu Gminy, przeznaczonej na koszty działalności przedszkola, winno się naliczać i odprowadzać podatek od wynagrodzenia za pracę (uwzględniany w PIT-4R), płacąc również podatek od przychodu z działalności gospodarczej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia, czy od wynagrodzenia dyrektora przedszkola pobieranego z dotacji celowej otrzymywanej z budżetu Gminy przeznaczonej na koszty działalności przedszkola, winno się naliczać i odprowadzać podatek od wynagrodzenia za pracę (uwzględniany w PIT-4R), płacąc również podatek od przychodu z działalności gospodarczej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Prowadzę działalność gospodarczą - niepubliczne przedszkole - PKD 8510Z na podstawie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych Prezydenta Miasta i dodatkowo od dnia 3 marca 2011 r. do CEiDG. W okresie od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2015 r. prowadziłam ją w formie spółki cywilnej z mężem, a od dnia 1 stycznia 2016 r. do chwili obecnej jako osoba fizyczna. Posiadając wymagane Ustawą o systemie oświaty wykształcenie pedagogiczne oraz odpowiedni staż pracy w Oświacie - od początku prowadzenia działalności wykonuję obowiązki i pełnię funkcję dyrektora przedszkola. Zapisane jest to w Statucie przedszkola. Przedszkole uzyskuje przychód z dwóch źródeł - czesnego wpłacanego przez rodziców oraz z dotacji celowej z budżetu gminy. Dotacja celowa jest na podst. art. 21 ust.1 pkt 129 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zwolniona z podatku dochodowego (z zastrzeżeniem, że wydatki nią pokryte nie mogą stanowić kosztów uzyskania przychodów).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right