Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.04.2017, sygn. 2461-IBPP3.4512.113.2017.1.EW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 2461-IBPP3.4512.113.2017.1.EW
Czy, w związku ze stanem faktycznym: 1. Do dochodów uzyskiwanych przez PCPR z tytułu: odpłatności za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, środków od gmin stanowiących zwrot określonych procentowo wydatków na opiekę i wychowanie dziecka poniesionych przez Powiat ma zastosowanie art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług? 2. Do dochodów uzyskiwanych bezpośrednio na rachunek budżetu Powiatu z tytułu: środków finansowych otrzymywanych z innych powiatów na podstawie zawartych porozumień, które dotyczą zwrotu wydatków poniesionych przez Powiat ma zastosowanie art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług? 3. Jakimi dowodami księgowymi powinny być dokumentowane ww. dochody?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 lutego 2017 r. (data wpływu 9 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat pobieranych przez Powiat za pobyt dziecka w pieczy zastępczej i opodatkowania rozliczeń z tego tytułu z innymi Powiatami oraz zasad dokumentowania tych czynności jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat pobieranych przez Powiat za pobyt dziecka w pieczy zastępczej i opodatkowania rozliczeń z tego tytułu z innymi Powiatami oraz zasad dokumentowania tych czynności.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Po dokonanej w dniu 1 stycznia 2017 r. centralizacji rozliczeń podatku VAT Powiat wraz ze swoimi jednostkami budżetowymi jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustaw o samorządzie powiatowym wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right