Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.03.2017, sygn. 0461-ITPP2.4512.63.2017.1.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0461-ITPP2.4512.63.2017.1.AK

Brak opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości bądź próbki.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 stycznia 2017 r. (data wpływu 25 stycznia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości bądź próbki jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 stycznia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości bądź próbki.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest podmiotem należącym do Grupy Kapitałowej. Podstawową działalnością Spółki jest produkcja mrożonych produktów spożywczych, mieszanek warzywnych, owocowych, zup, itp. Wszystkie wytworzone produkty Spółka sprzedaje do podmiotu z Grupy - spółki X. (dalej jako Odbiorca), który następnie redystrybuuje nabyte produkty do hurtowni, sklepów oraz klientów detalicznych na terenie całego kraju.

Celem zwiększenia udziału wartościowego i/lub wolumenowego produkowanych wyrobów na rynku żywności mrożonej w Polsce, a tym samym - zwiększenie wartości sprzedaży realizowanej przez Spółkę, Grupa prowadzi szereg działań marketingowych i promocyjnych. Spółka w ramach prowadzonej działalności przekazuje nieodpłatnie wytworzone produkty na rzecz Odbiorcy, który następnie redystrybuuje (również nieodpłatnie) otrzymane produkty do hurtowni, sklepów oraz klientów detalicznych na terenie całego kraju.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00