Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.04.2017, sygn. 0461-ITPB2.4511.128.2017.1.NPR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0461-ITPB2.4511.128.2017.1.NPR
Czy Wnioskodawca zobowiązany jest do rozliczania dochodów uzyskanych z pracy na statku eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez norweskie przedsiębiorstwo tzw. metodą zaliczenia proporcjonalnego?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 lutego 2017 r. (data wpływu 21 lutego 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania do dochodów z tytułu pracy najemnej na pokładzie statku morskiego eksploatowanego w transporcie międzynarodowym metody proporcjonalnego odliczenia (zaliczenia) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych osiągania dochodów z pracy najemnej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest marynarzem floty handlowej. W 2017 r. będzie zatrudniony przez firmę zagraniczną mającą siedzibę w Norwegii na statku, którego właścicielem jest przedsiębiorstwo z siedzibą na Wyspach Marshalla. Właściciel statku mający siedzibę oraz faktyczny zarząd na Wyspach Marshalla, nie wynajmuje norweskiemu przedsiębiorstwu statku z załogą. Wynajmuje norweskiemu przedsiębiorstwu wyłącznie statek, a zatem jego zyski nie są zyskami z żeglugi międzynarodowej a wyłącznie z cywilnoprawnego stosunku najmu (leasingu). Przedsiębiorstwo, które zarządza statkiem we własnym imieniu i na własną rzecz ma siedzibę na terytorium Królestwa Norwegii, zajmując się pełnym zarządem operacyjnym, technicznym, crewingowym oraz posiadając wszelkie dokumenty dotyczące bezpieczeństwa żeglugi dla danej jednostki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right