Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 01.02.2017, sygn. 3063-ILPP1-1.4512.199.2016.1.MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPP1-1.4512.199.2016.1.MW

Podatek od towarów i usług w zakresie uznania wniesienia kapitału na pokrycie spółki w postaci przedsiębiorstwa samorządowego zakładu budżetowego za transakcję zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 21 grudnia 2016 r. (data wpływu do Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu 23 grudnia 2016 r., data wpływu do BKIP w Lesznie 29 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania wniesienia kapitału na pokrycie spółki w postaci przedsiębiorstwa samorządowego zakładu budżetowego za transakcję zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 grudnia 2017 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania wniesienia kapitału na pokrycie spółki w postaci przedsiębiorstwa samorządowego zakładu budżetowego za transakcję zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W Gminie funkcjonuje obecnie samorządowy zakład budżetowy pod nazwą Ośrodek Sportu i Rekreacji (dalej jako: Zakład). Przedmiotem działalności Zakładu jest m.in. inicjowanie, organizowanie i upowszechnianie kultury, sztuki, turystyki i sportu, administrowanie obiektami oraz urządzeniami sportowymi, wypoczynkowymi i rekreacyjnymi (zwane dalej Infrastrukturą sportową) oraz świadczenie usług w zakresie kultury fizycznej, obejmujące w szczególności odpłatne udostępnianie obiektów, odpłatne udostępnianie pomieszczeń hali sportowej, czy odpłatne organizowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych z zapewnieniem specjalistycznej opieki instruktorów i terenów sportu, zgodnie z potrzebami zainteresowanych uczestników. Zakład działa na podstawie statutu określającego jego nazwę, siedzibę i przedmiot działalności, a podstawą gospodarki finansowej jest roczny plan finansowy obejmujący przychody i koszty. Na tych podstawach Zakład wykonuje zadania własne Gminy z zakresu kultury fizycznej i sportu, w tym zapewnienie utrzymania i właściwej eksploatacji terenów rekreacyjnych i obiektów oraz urządzeń sportowych. Zakład legitymuje się własnym numerem NIP, dla rozliczeń podatku VAT Zakład jest odrębnym od Gminy, zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i do końca 2016 r., tj. do czasu wprowadzenia w Gminie centralizacji rozliczeń dla potrzeb tego podatku, Zakład dokonuje odrębnych od Gminy rozliczeń VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00