Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.12.2016, sygn. 1462-IPPP2.4512.834.2016.1.MAO, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPP2.4512.834.2016.1.MAO
w zakresie uznania, że nieodpłatne przekazanie Towarów Testowych stanowi przekazanie próbek wyłączone z zakresu opodatkowania
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z dnia 28 października 2016 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 28 października 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że nieodpłatne przekazanie Towarów Testowych stanowi przekazanie próbek wyłączone z zakresu opodatkowania - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 października 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, że nieodpłatne przekazanie Towarów Testowych stanowi przekazanie próbek wyłączone z zakresu opodatkowania.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:
Spółka należy do międzynarodowej Grupy, która jest czołowym producentem innowacyjnego sprzętu optycznego i cyfrowego dla sektorów opieki zdrowotnej i elektroniki.
Spółka jest odpowiedzialna za dystrybucję produktów X na terenie Polski. W konsekwencji, w ramach wykonywanej działalności gospodarczej Spółka (Dział Endoskopów Medycznych oraz Dział Chirurgii) podejmuje działania mające na celu zwiększenie sprzedaży wyrobów medycznych.
Z uwagi na specyfikę oferowanych produktów (specjalistyczne wyroby medyczne) podstawowym elementem modelu sprzedaży jest prowadzenie działań mających na celu zapoznanie grupy docelowej (lekarze specjaliści) z właściwościami produktów oferowanych przez Spółkę. Takie działania umożliwiają potencjalnym nabywcom ocenę cech i właściwości produktów Spółki i w konsekwencji, podjęcie świadomej decyzji o zakupie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right