Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.11.2016, sygn. 1462-IPPP3.4512.719.2016.1.KP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPP3.4512.719.2016.1.KP
w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku usług szkoleniowych i cateringu jako jednej kompleksowej usługi kształcenia
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 września 2016 r. (data wpływu 29 września 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku usług szkoleniowych i cateringu jako jednej kompleksowej usługi kształcenia jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 września 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku usług szkoleniowych i cateringu jako jednej kompleksowej usługi kształcenia.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest właścicielem firmy doradczej Projekty Miejskie, która w swoim zakresie działalności ma m.in. Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane (kod PKD 85.59.B). Wnioskodawca jest zarejestrowany jako płatnik podatku od towarów i usług (VAT). W ramach prowadzonej działalności oferuje prowadzenie szkoleń, których tematyka dotyczy zagadnień takich jak: rewitalizacja, polityka miejska, smart cities etc. Zamawiającymi usług szkoleniowych są organy administracji publicznej - głównie jednostki samorządu terytorialnego, a sporadycznie inne podmioty publiczne (np. związki jednostek samorządu terytorialnego). Uczestnikami szkoleń są pracownicy organów administracji publicznej (przypadek A), choć zdarzają się w tym zakresie następujące wyjątki:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right