Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.11.2016, sygn. 1462-IPPP3.4512.792.2016.1.RD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPP3.4512.792.2016.1.RD

w zakresie miejsca świadczenia i opodatkowania sprzedaży przedmiotów wirtualnych wykorzystywanych w grach

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 28 września 2016 r. (data wpływu 10 października 2016 r.), uzupełnionym w dniu 27 października 2016 r. (data wpływu 31 października 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia i opodatkowania sprzedaży przedmiotów wirtualnych wykorzystywanych w grach jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 października 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia i opodatkowania sprzedaży przedmiotów wirtualnych wykorzystywanych w grach.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Piotr S. (dalej: Wnioskodawca) prowadzi i zamierza prowadzić także w przyszłości działalność gospodarczą w zakresie internetowego handlu przedmiotami wirtualnymi, zarejestrowaną w Polsce. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. Siedziba jego działalności gospodarczej znajduje się w Polsce.

Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nabywa poprzez serwisy internetowe wirtualne przedmioty wykorzystywane w grach typu MMO, które następnie sprzedaje, za pośrednictwem platformy Steam.

Sprzedaż dokonywana jest na rzecz osób fizycznych (dalej: Nabywcy).

Z uwagi na specyfikę działalności Wnioskodawcy, Nabywcami są i będą co do zasady osoby fizyczne niebędące podatnikami VAT ani podatku od wartości dodanej (dalej Konsumenci). Nie można jednak także wykluczyć, że Nabywcami są i będą w przyszłości także przedsiębiorcy będący podatnikami VAT lub podatku od wartości dodanej (dalej Pozostali Nabywcy).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00