Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.09.2016, sygn. IPPP2/4512-481/16-4/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-481/16-4/IZ

Czy Spółka przy sprzedaży usług na rzecz turystów, których przedmiotem jest pojedyncza usługa hotelowa, może stosować szczególną procedurę rozliczania podatku VAT, tj. procedurę VAT marża, zgodnie z art. 119 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony - przedstawione we wniosku z dnia 10 czerwca 2016 r. (data wpływu 27 czerwca 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 31 sierpnia 2016 r. (data wpływu 5 września 2016 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie tut. Organu z dnia 23 sierpnia 2016 r. (skutecznie doręczone dnia 25 sierpnia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości opodatkowania marżą usługi hotelowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 czerwca 2016 r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 31 sierpnia 2016 r. (data wpływu 5 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości opodatkowania marżą usługi hotelowej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka W. Sp. z o.o. (zwana dalej: Spółką W., Wnioskodawcą lub Spółką), to jeden z największych touroperatorów w Polsce, działający w branży turystycznej. Spółka zajmuje się zarówno organizacją imprez turystycznych, jak również działa, jako agent innych organizatorów takich imprez (touroperatorów). W ramach prowadzonej działalności, w związku z organizacją imprez turystycznych dla swoich klientów, Spółka W. dokonuje zakupu biletów lotniczych, usług hotelowych, przewozowych (np. transfer z lotniska) oraz innych towarzyszących usług dodatkowych (np. wycieczka z przewodnikiem), które albo stanowią składnik zakupionego przez klienta pakietu usług turystycznych w ramach organizowanej imprezy turystycznej, albo są odprzedawane, jako samodzielna, pojedyncza usługa. Zakupu ww. usług, które następnie mogą być nabywane przez klientów, jako usługi łączone (pakiety) lub, jako pojedyncze usługi, Spółka dokonuje za pośrednictwem tzw. globalnych dostawców usług turystycznych, m.in. serwisu internetowego. W przypadku zakupionej od Spółka W. usługi hotelowej Klient nabywa nocleg w hotelu (pobyt liczony, w tzw. dobach hotelowych), gdzie w większości przypadków w cenie usługi oferowane jest także śniadanie lub parking, a więc świadczenia ściśle związane z taką usługą. Jednocześnie, Klient, może dodatkowo zakupić do usługi głównej, którą jest nocleg, także wymienione powyżej usługi dodatkowe, tj. np. transfer z lotniska lub wycieczkę z przewodnikiem po mieście. Odbywa się to w tym samym systemie, co rezerwacja hoteli. Sama rezerwacja hotelu wymaga indywidualnego wyszukania najlepszej oferty w kilku systemach rezerwacyjnych, biorąc pod uwagę przeróżne kryteria i wymagania klienta. Poza standardowymi kryteriami, takimi jak: standard pokoju, pokój plus śniadanie, czy pokój plus transfer z lotniska, Spółka przygotowuje propozycje noclegu w danej dzielnicy miasta, wyszukuje hotele z konkretnymi usługami, tj. basen, czy centrum SPA, posiadające sale konferencyjne na spotkania biznesowe, czy też wręcz obiekty danej sieci hotelowej lub należące do danego programu lojalnościowego. Dodatkowo, Spółka W. zapewnia także inne życzenia specjalne dla gości w danym hotelu, tj. np. wstawka VIP do pokoju, opiekunka dla dziecka itp. Wnioskodawca, nabywając od tzw. globalnych dostawców usług hotelowych usługę hotelową, działa na rzecz nabywcy usług (tj. klienta Spółki) we własnym imieniu i na własny rachunek oraz nabywa towary i usługi od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty. Jednocześnie, przy sprzedaży każdej usługi turystycznej, w tym usługi hotelowej, niezależnie czy sprzedawane usługi stanowią pakiet usług łączonych (np. transport plus zakwaterowanie), czy też są to usługi pojedyncze (np. zakwaterowanie), Spółka W., świadczy usługi doradcze oraz informacyjne, w tym prezentację aktualnej oferty, które ukierunkowane są na zaprezentowanie oraz dopasowanie, jak najlepszej oferty dla swoich klientów. W tym celu Spółka posiada i stale utrzymuje wykwalifikowaną oraz odpowiednio przygotowaną kadrę pracowniczą, lokale, materiały informacyjne (np. foldery, prezentacje multimedialne), strony internetowe, etc.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00