Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.08.2016, sygn. IPPP3/4513-51/16-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4513-51/16-2/SM
Uregulowania dotyczące opodatkowania katalizatora procesu spalania.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 7 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 11 maja 2016 r. (data wpływu 12 maja 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie sposobu opodatkowania katalizatora procesu spalania:
- w zakresie pytania nr 1, 2 - jest prawidłowe,
- w zakresie pytania nr 3 i 4 jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 maja 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie sposobu opodatkowania katalizatora procesu spalania.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
M. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością [dalej Wnioskodawca lub Spółka] została zarejestrowana w KRS w dniu 13 listopada 2015 r. Przedmiotem działalności Spółki, zgodnie z KRS, jest m.in. produkcja chemikaliów oraz wyrobów chemicznych. Wnioskodawca nie jest obecnie zarejestrowanym podatnikiem akcyzy.
Spółka zamierza wprowadzić na rynek produkt o nazwie R. i rozpocząć jego sprzedaż, najpierw na rynku polskim, a następnie na rynkach zagranicznych (zarówno w krajach Unii Europejskiej, jak i poza UE). Produkt ten dotychczas nie był przedmiotem sprzedaży, lecz produkowany był w niewielkich ilościach do celów badawczych.
R. jest katalizatorem procesu spalania, który poprawia kinetykę tego procesu, powodując bardziej wydajne i ekologiczne spalanie wszelkiego rodzaju paliw, w tym paliw płynnych (benzyna, olej napędowy, mazuty), stałych (węgla, biomasy, paliw alternatywnych), oraz gazu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right