Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.08.2016, sygn. IPPP1/4512-493/16-5/RK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-493/16-5/RK

Opodatkowanie sprzedaży nieruchomości gruntowej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 czerwca 2016 r. (data wpływu 22 czerwca 2016 r.),uzupełnionym pismem z dnia 14 lipca 2016 r. (data wpływu 15 lipca 2016 r.) na wezwanie tutejszego Organu podatkowego z dnia 29 czerwca 2016 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży nieruchomości gruntowej jest prawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 22 czerwca 2016 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży nieruchomości gruntowej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

W dniu 28 stycznia 1997 roku aktem notarialnym nr 46/97 w kancelarii notarialnej Adama. B. w Z. ul. O. Wnioskodawca otrzymał od rodziców darowiznę w postaci nieruchomości niezabudowanej położonej w Z. przy ulicy T. nr 42 i 49, zawierającej 3 hektary 46 arów i 15 m kw podlegającej opodatkowaniu podatkiem rolnym. W dniu 21 września 2015 roku Rada Miasta Z. podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Z. Zgodnie z tym planem zagospodarowania działki z ul. T. 42 i 49 znalazły się w obszarze, który został przeznaczony pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną z usługami. Zgodnie z powyższym planem zagospodarowania Wnioskodawca podzielił swoje działki na mniejsze, wydzielając geodezyjnie 24 działki przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową. W dniu 15 kwietnia 2015 roku Wnioskodawca sprzedał pierwszą działkę do dnia 19 czerwca 2016 roku Wnioskodawca sprzedał w sumie 10 działek i zamierza sprzedać kolejne działki. Przy podpisywaniu ostatniego aktu sprzedaży, notariusz wspomniał Wnioskodawcy o podatku VAT od sprzedaży działek. Wnioskodawca był bardzo zdziwiony taką możliwością, gdyż nie prowadzi działalności gospodarczej i uważa, że sprzedaje działki z majątku prywatnego. Urząd Miasta Z. kierując się rozwojem miasta Z., uchwalił plan zagospodarowania przestrzennego, który umożliwił Wnioskodawcy i wszystkim innym właścicielom terenu objętego tym planem zagospodarowania taką możliwość zarządzania swoją własnością. Wnioskodawca opłaca wszystkie podatki wyliczone przez Urząd Miasta Z. w postaci podatku od podniesienia wartości gruntu przez uchwalenie planu zagospodarowania w wysokości 30%, który został wyliczony przez rzeczoznawcę majątkowego, wyznaczonego przez Miasto. Wnioskodawca rozliczył się z tytułu opłaty adiacenckiej wynikającej z podziału dużych działek na mniejsze. Działki zostały sprzedane w postaci pustych prostokątów wyznaczonych geodezyjnie na pustym polu. Dojazd do działek jest też tylko wyznaczony geodezyjnie na pustym polu. A nowi właściciele tych działek będą w nie inwestować działając na rozwój Miasta Z.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00