Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.07.2016, sygn. IPPB1/4511-670/16-2/EC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/4511-670/16-2/EC
1) Czy zasady organizowanego przez Wnioskodawcę konkursu dla Uczestników programu partnerskiego spełniają przesłanki pozwalające na zakwalifikowanie tego przedsięwzięcia jako konkursu w rozumieniu art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2012r. poz. 361 z późn. zm.; dalej: ustawa o PIT)? 2) Czy w związku z wydaniem nagród w przedmiotowym konkursie zwycięzcom będącym osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych określone w art. 41 ust. 4 w zw. z art. 30 ust. 1 pkt 2 i art. 42 ustawy o PIT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2016 r. (data wpływu 1 lipca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowanymi konkursami jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 lipca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowanymi konkursami.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca na zlecenie swojego kontrahenta (dalej również: zlecający) świadczy usługę marketingową w zakresie organizacji i obsługi programu partnerskiego (dalej: program). Program skierowany jest do przedsiębiorców, którzy w ramach swojej działalności gospodarczej świadczą usługi elektryczno-instalacyjne (dalej: Uczestnicy) i polega na zbieraniu przez Uczestników punktów z tytułu zakupu produktów w podmiotach dystrybuujących produkty zlecającego obsługę i organizację programu marketingowego, które to punkty Uczestnicy następnie mogą zamieniać na nagrody.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right