Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.07.2016, sygn. IPPP2/4512-408/16-2/BH, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-408/16-2/BH
Przekazanie biżuterii celebrytom nie służy zaspokojeniu potrzeb odbiorcy końcowego w zakresie tego towaru, co oznacza, że przekazanie biżuterii nie może być traktowane na równi z przekazaniem próbki towaru.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2016 r. (data wpływu 30 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- nieprawidłowe , w zakresie wyłączenia z opodatkowania czynności przekazania nieodpłatnie celebrytom biżuterii jako próbki,
- prawidłowe w zakresie sposobu określenia podstawy opodatkowania.
UZASADNIENIE
W dniu 30 maja 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności przekazania nieodpłatnie celebrytom biżuterii jako próbki.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Spółka M. Sp. z o.o. sp. k. zajmuje się produkcją i sprzedażą biżuterii. Są to produkty wykonane z 18 karatowego złota o znacznej wartości. Faktycznie to Spółka opracowuje projekt biżuterii i zleca jej wykonanie jubilerowi.
Z uwagi na fakt, iż Pani M. jest top modelką na skalę światową, na stałe zamieszkuje w Nowym Jorku i obraca się na co dzień w świecie celebrytów, jako formę promocji wyrobów spółki, której jest właścicielką obrano następujący schemat: wysyłka biżuterii bez pobrania z tego tytułu jakiejkolwiek należności do osoby publicznej tak, aby obdarowana gwiazda mogła pokazać się w wyrobach marki M. na eventach, premierach, galach oraz w mediach społecznościowych (instagram, facebook, strony www, snapchat).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right