Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.07.2016, sygn. IPPP3/4512-385/16-2/ISZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-385/16-2/ISZ

w zakresie opodatkowania sprzedaży składników majątku w postaci pawilonu handlowego z wyposażeniem - brak ZCP

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 23 maja 2016 r. (data wpływu 25 maja 2016 r.), w zakresie opodatkowania sprzedaży składników majątku w postaci pawilonu handlowego z wyposażeniem - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 maja 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży składników majątku w postaci pawilonu handlowego z wyposażeniem.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawczyni od dnia 15 czerwca 2006 r. prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Rodzajem przeważającej działalności jest działalność związana z grami losowymi i zakładami wzajemnymi (PKD 92.00.Z). Działalność polega przede wszystkim na wynajmowaniu powierzchni innym podmiotom. Na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej prowadzona jest książka przychodów i rozchodów. Jeden z posiadanych pawilonów handlowych Wnioskodawczyni przeznaczyła na prowadzeniu kwiaciarni. Pawilon został wyposażony w meble, półki, wazony, ladę, kwiaty i inne towary wykorzystywane do celów prowadzonej kwiaciarni. Na umowę o pracę w kwiaciarni zatrudniono osobę. Ze względu na specyfikę działalności nie były podpisywane umowy z kontrahentami. Wszystkie potrzeby kwiaciarni realizowane były na bieżąco poprzez giełdy, hurtownie kwiatowe, a koszty z nimi związane można wyodrębnić z pozostałej działalności. W takiej formie kwiaciarnia funkcjonowała pod nazwiskiem Wnioskodawczyni do 18 listopada 2015 r. Dnia 18 listopada 2015 r. została zawarta umowa sprzedaży pawilonu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00