Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.06.2016, sygn. IPPB4/4511-485/16-2/MS1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/4511-485/16-2/MS1
Czy otrzymywana przez Wnioskodawcę kwota wypłacana tytułem zwrotu kosztów poniesionych przez Wnioskodawcę w związku z użyciem samochodu niebędącego własnością pracodawcy w jazdach lokalnych (nie będących podróżą służbową w rozumieniu k.p.) prowadzi do powstania u Wnioskodawcy przychodu ze stosunku pracy i obowiązku pobrania i odprowadzenia zaliczki przez pracodawcę (płatnika) na podatek dochodowy od osób fizycznych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 14 kwietnia 2016 r. (data wpływu 18 kwietnia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych otrzymaniem zwrotu kosztów za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 kwietnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych z otrzymaniem zwrotu kosztów za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych.
We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest zatrudniony w spółce prowadzącej m.in. kasyna gry. W ramach powierzonych obowiązków, wnioskodawca sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie ochrony danych osobowych, przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, a także koordynuje czynności związane z prowadzonymi w Spółce kontrolami uprawnionych organów, w tym wspiera osoby zarządzające ośrodkami gier. Wiąże się to z koniecznością przemieszczania się w terenie ustalonym jako miejsce pracy wnioskodawcy, w zależności od aktualnych potrzeb. Czynności, dla których koniecznym jest przemieszczanie się Wnioskodawcy są zawsze wykonywane w interesie Spółki. Wnioskodawca zawarł z pracodawcą umowę o używanie samochodu niebędącego własnością pracodawcy do celów służbowych, w której pracodawca zobowiązał się do pokrycia pracownikowi kosztów związanych z używaniem pojazdu w jazdach lokalnych (w granicach administracyjnych miasta) w ilości 700 kilometrów miesięcznie. Zwrot kosztów za jazdy lokalne następuje w formie miesięcznego ryczałtu, w wysokości iloczynu przyznanego Wnioskodawcy limitu kilometrów i maksymalnej obowiązującej stawki określonej w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, na podstawie pisemnego oświadczenia Wnioskodawcy o używaniu pojazdu do celów służbowych w danym miesiącu, wg wzoru stanowiącego załącznik do umowy. Pracodawca, jako płatnik, pobiera od wypłaconych kwot ryczałtu zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right