Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.06.2016, sygn. IPPB4/4511-485/16-2/MS1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/4511-485/16-2/MS1

Czy otrzymywana przez Wnioskodawcę kwota wypłacana tytułem zwrotu kosztów poniesionych przez Wnioskodawcę w związku z użyciem samochodu niebędącego własnością pracodawcy w jazdach lokalnych (nie będących podróżą służbową w rozumieniu k.p.) prowadzi do powstania u Wnioskodawcy przychodu ze stosunku pracy i obowiązku pobrania i odprowadzenia zaliczki przez pracodawcę (płatnika) na podatek dochodowy od osób fizycznych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 14 kwietnia 2016 r. (data wpływu 18 kwietnia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych otrzymaniem zwrotu kosztów za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 kwietnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych z otrzymaniem zwrotu kosztów za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest zatrudniony w spółce prowadzącej m.in. kasyna gry. W ramach powierzonych obowiązków, wnioskodawca sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie ochrony danych osobowych, przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, a także koordynuje czynności związane z prowadzonymi w Spółce kontrolami uprawnionych organów, w tym wspiera osoby zarządzające ośrodkami gier. Wiąże się to z koniecznością przemieszczania się w terenie ustalonym jako miejsce pracy wnioskodawcy, w zależności od aktualnych potrzeb. Czynności, dla których koniecznym jest przemieszczanie się Wnioskodawcy są zawsze wykonywane w interesie Spółki. Wnioskodawca zawarł z pracodawcą umowę o używanie samochodu niebędącego własnością pracodawcy do celów służbowych, w której pracodawca zobowiązał się do pokrycia pracownikowi kosztów związanych z używaniem pojazdu w jazdach lokalnych (w granicach administracyjnych miasta) w ilości 700 kilometrów miesięcznie. Zwrot kosztów za jazdy lokalne następuje w formie miesięcznego ryczałtu, w wysokości iloczynu przyznanego Wnioskodawcy limitu kilometrów i maksymalnej obowiązującej stawki określonej w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, na podstawie pisemnego oświadczenia Wnioskodawcy o używaniu pojazdu do celów służbowych w danym miesiącu, wg wzoru stanowiącego załącznik do umowy. Pracodawca, jako płatnik, pobiera od wypłaconych kwot ryczałtu zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00