Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.05.2016, sygn. IPPP1/4512-246/16-4/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-246/16-4/AS

Zwrot podatku VAT nienależnie zapłaconego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 marca 2016 r. (data wpływu 23 marca 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 maja 2016 r. (data wpływu 9 maja 2016 r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 29 kwietnia 2016 r. (skutecznie doręczone 2 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zwrotu podatku VAT należnego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 marca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zwrotu podatku VAT należnego.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 5 maja 2016 r. (data wpływu 9 maja 2016 r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 29 kwietnia 2016 r. (skutecznie doręczone 2 maja 2016 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

W grudniu 2012 r. Wnioskująca podpisała umowę przedwstępną kupna/sprzedaży, z zamiarem zakupu lokalu w hotelu, inwestycja w trakcie budowy. Inwestycja nie została zakończona, a obecnie znajduje się w stanie upadłości. Ten sam inwestor, najpierw miał sprzedać Wnioskującej lokal, a następnie wynajmować go od Niej i płacić czynsz. W grudniu 2012 r. Wnioskująca podpisała też umowę dzierżawy, która stanowi, że roczny czynsz dzierżawy będzie należny począwszy od 1 stycznia 2014 r. Czynsz będzie naliczany niezależnie od przekazania lokalu dzierżawcy. Zawarcie umowy ustanowienia odrębnej własności i sprzedaży lokalu miało nastąpić nie później niż do dnia 30 grudnia 2013 r. Przy podpisywaniu umowy przedwstępnej kupna/sprzedaży, z góry narzucony przez sprzedającego był sposób rozliczania się z urzędem skarbowym - możliwość rozliczania się za okresy kwartalne. Terminy realizacji kolejnych etapów budowy opóźniały się, Wnioskująca nie miała aktu własności, czynszu nie otrzymywała. Na podstawie własnej interpretacji tej sytuacji Wnioskująca wystawiała do US e-faktury VAT 7k zerowe. We wrześniu 2014 roku ogłoszono upadłość inwestycji. Z chwilą, kiedy Wnioskująca otrzymała informację o upadłości, skontaktowała się z US, aby dowiedzieć się, jak mają wyglądać rozliczenia podatku VAT w sytuacji upadłości. Urzędniczka poinformowała Wnioskującą wówczas, że dotychczasowe rozliczenia są nieprawidłowe, jako że umowa dzierżawy stanowi, iż Wnioskująca wynajmuje pokój od stycznia 2014 roku, i przy wyborze rozliczeń co kwartał, jest zobligowana płacić podatek VAT, nawet jeśli zapłaty za usługę Wnioskująca nie otrzymała, tzw. podatek należny. Wnioskująca skierowała się do księgowej, która również twierdziła, że powinna zapłacić podatek i dokonała korekt złożonych wcześniej deklaracji zerowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00