Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.03.2016, sygn. IPPB4/4511-27/16-4/MS1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/4511-27/16-4/MS1
Czy w przypadku udzielania pracownikowi nieoprocentowanej pożyczki na podstawie § 17 Regulaminu, różnica wynikająca z preferencyjnego oprocentowania tego typu pożyczki stanowi dla pracownika przychód ze stosunku pracy i czy podlega opodatkowaniu podatkiem od osób fizycznych, a co za tym idzie czy powoduje po stronie Wnioskodawcy wyliczenia pobrania i odprowadzania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 grudnia 2015 r. (data wpływu 12 stycznia 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 15 marca 2016 r. (data nadania 15 marca 2016 r., data wpływu 16 marca 2016 r.) na wezwanie Nr IPPB4/4511-27/16-2/MS1 z dnia 2 marca 2016 r. (data nadania 3 marca 2016 r., data doręczenia 8 marca 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu udzielania pracownikom pożyczek z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right