Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.01.2016, sygn. IPPP3/4512-929/15-2/RD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-929/15-2/RD

w zakresie stawki podatku VAT dla usług krótkoterminowego najmu lokali

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 listopada 2015 r. (data wpływu 9 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług krótkoterminowego najmu lokali - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 listopada 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług krótkoterminowego najmu lokali.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Wnioskodawca zakupił lokale mieszkalne w budynku apartamentowym wraz z miejscami parkingowymi. Wnioskodawca zamierza wynajmować lokale i czerpać korzyści ekonomiczne w formie przychodów otrzymywanych z najmu krótkoterminowego. Z uwagi na znaczną odległość posiadanego apartamentu z miejsca zamieszkania Wnioskodawca zamierza podjąć współpracę z profesjonalną firmą, która będzie pośredniczyć w realizacji usług krótkotrwałego zakwaterowania w lokalach. Pośrednik będzie pozyskiwał klientów i udostępniał im lokale, Wnioskodawca natomiast jako właściciel lokali po otrzymaniu od pośrednika wykazu zrealizowanych usług zakwaterowania będzie wystawiał fakturę VAT na pośrednika tytułem krótkotrwałego udostępniania lokali. W rezultacie usługę zakwaterowania każda ze stron realizować będzie we własnym imieniu, a w konsekwencji pośrednik udostępniał będzie lokal klientom na zasadzie tzw. odsprzedaży usługi. Oznacza to w szczególności, iż usługodawcą wynajmującym lokal w relacji do klienta będzie pośrednik, który jednocześnie dla realizacji swojej usługi każdorazowo nabywa usługę krótkotrwałego udostępnienia lokalu świadczoną przez Wnioskodawcę. Oznacza to także, że wyłącznie pośrednik będzie uprawniony pobierać należności od klientów za udostępnienie lokalu i wyłącznie pośrednik będzie osobą zobowiązaną do zapłaty na rzecz Wnioskodawcy należności za udostępnienie lokalu. Udostępnienie lokalu przez Wnioskodawcę nie będzie jednym świadczeniem ciągłym, lecz będzie miało charakter wykonywania w okresie obowiązywania umowy wielu krótkotrwałych świadczeń związanych z zakwaterowaniem w lokalu klientów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00