Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.01.2016, sygn. IPPP3/4512-871/15-2/WH, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-871/15-2/WH
Uznanie transakcji za WNT, obowiązek wykazania w deklaracji VAT-7 i informacji podsumowującej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 9 października 2015 r. (data wpływu 19 października 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania transakcji za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów oraz obowiązku wykazania transakcji w deklaracji VAT-7 i informacji podsumowującej VAT-UE jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 października 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania transakcji za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów oraz obowiązku wykazania transakcji w deklaracji VAT-7i informacji podsumowującej VAT-UE .
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Przedmiotem działalności Sp. z o.o. (Spółka) jest świadczenie usług transportowych w sektorze międzynarodowych przewozów intermodalnych transportu kombinowanego. Usługi transportowe są realizowane przez Spółkę z wykorzystaniem kontenerów, w których przewożony jest towar na zlecenie klienta. Rolą kontenera jest umożliwienie przewozu towaru klienta oraz jego zabezpieczenie podczas transportu, jednakże Spółka nie traktuje kontenerów jako opakowania zwrotnego i nie pobiera w związku z tym od klienta jakiejkolwiek kaucji. Spółka nabywa kontenery każdorazowo pod dany transport zlecony przez klienta i z reguły tylko pod ten jeden transport. W praktyce wygląda to w ten sposób, że kontenery kupowane są przez Spółkę w miejscu lub w okolicy miejsca załadunku zleconego transportu od innych podmiotów (przedsiębiorców) dysponujących w tej lokalizacji wolnymi i pustymi kontenerami do odsprzedaży, a następnie są załadowywane towarem klienta i przewożone do miejsca przeznaczenia. Po rozładowaniu kontenera w miejscu przeznaczenia, nie jest on ze względów ekonomicznych transportowany z powrotem, ale jest przez Spółkę odsprzedawany na miejscu dalej kolejnemu podmiotowi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right