Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2016, sygn. 2461-IBPP1.4512.767.2016.1.ES, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. 2461-IBPP1.4512.767.2016.1.ES

czy faktury archiwizowane w formie elektronicznej będą uprawniały Spółkę do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z tych faktur

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 26 września 2016 r. (data wpływu 4 października 2016 r.), uzupełnionym pismem z 28 grudnia 2016 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wskazania czy faktury archiwizowane w sposób opisany we wniosku będą uprawniały Spółkę do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z tych faktur jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 października 2016 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wskazania czy faktury archiwizowane w sposób opisany we wniosku będą uprawniały Spółkę do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z tych faktur.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 28 grudnia 2016 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca Sp. z o.o. z siedzibą w X. (dalej zwana "Spółką") jest dostawcą rozwiązań dla przemysłu oraz dystrybutorem materiałów i aparatury przemysłowej. Spółka jest czynnym podatnikiem VAT i VAT UE.

Aktualnie Spółka otrzymuje i archiwizuje faktury/korekty faktur zakupu/duplikaty/rachunki zakupu towarów i usług (dalej: faktura zakupu) w formie papierowej. Spółka zamierza wprowadzić zmianę w polityce archiwizacji faktur zakupu polegającą na archiwizowaniu faktur zakupu w formacie elektronicznym PDF. Otrzymane przez Spółkę faktury zakupu w formie papierowej będą skanowane i zapisywane w postaci obrazu, w formacie PDF (lub JPG, TIFF), co uniemożliwi zmianę danych zawartych na tychże dokumentach. Skany faktur zakupu będą przechowywane w Systemie w odpowiednim Rejestrze Zakupu w formie załącznika zaksięgowanego dowodu księgowego. Po zeskanowaniu dokumentów papierowych i zarchiwizowaniu wersji elektronicznej w Systemie papierowe wersje faktur zakupu będą niszczone. Sposób archiwizacji faktur zakupu w formie elektronicznej w opisany sposób będzie zapewniał autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność tych faktur od momentu ich wystawienia do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego oraz w podziale na okresy rozliczeniowe, w sposób zapewniający ich łatwe odszukanie. Autentyczność pochodzenia oznacza pewność co do tożsamości dokonującego dostawy towarów lub usługodawcy albo wystawcy faktury, a integralność treści oznacza, że w fakturze nie zmieniono danych, które powinna zawierać faktura, jednocześnie zapewniając organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej na żądanie, zgodnie z odrębnymi przepisami, bezzwłoczny dostęp do ww. faktur, a także bezzwłoczny ich pobór i przetwarzanie danych w nich zawartych, a ich archiwizacja będzie następowała zgodnie z zasadami dotyczącymi archiwizacji danych komputerowych w Spółce. Faktury przechowywane będą przez okres czasu regulowany odgórnie przepisami podatkowymi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00