Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2016, sygn. 2461-IBPP3.4512.604.2016.1.MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. 2461-IBPP3.4512.604.2016.1.MN

w zakresie wyłączenia z opodatkowania opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych i braku obowiązku wystawiania faktur z tego tytułu oraz obowiązku wystawienia faktur korygujących w związku z bezzasadnym naliczaniem podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. 2015, poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 2 września 2016 r. (data wpływu 6 września 2016 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • wyłączenia z opodatkowania opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych i braku obowiązku wystawiania faktur z tego tytułu jest prawidłowe
  • obowiązku wystawienia faktur korygujących w związku z bezzasadnym naliczaniem podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 września 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych i braku obowiązku wystawiania faktur z tego tytułu oraz obowiązku wystawienia faktur korygujących w związku z bezzasadnym naliczaniem podatku od towarów i usług.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca Gmina jest podatnikiem VAT w myśl art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2011 r. nr 177, poz. 1054 ze zm.) zwanej dalej ustawą o VAT z uwagi na cywilnoprawny charakter tych czynności. Opodatkowane są czynności wykonywane na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych umowy dzierżawy lokali, gruntów, placów, najem lokali.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00