Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.08.2016, sygn. IBPP2/4512-365/16-1/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/4512-365/16-1/EJ

opodatkowania usługi dzierżawy nieruchomości przeznaczonej na Dom Pomocy Społecznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 19 kwietnia 2016 r. (data wpływu 13 maja 2016 r.), uzupełnionym pismem z 8 lipca 2016 r., (data wpływu 13 lipca 2016 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usługi dzierżawy nieruchomości przeznaczonej na Dom Pomocy Społecznej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 maja 2016 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek, z 19 kwietnia 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usługi dzierżawy nieruchomości przeznaczonej na Dom Pomocy Społecznej.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 8 lipca 2016 r. będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 29 czerwca 2016 r., znak: IBPP2/4512-365/16/EJ.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca jest właścicielem budynku byłego hotelu, w Z., gdzie prowadził działalność gospodarczą pod nazwą: Hotel ". Budynek ten, po zlikwidowaniu działalności hotelarskiej to jest 30 stycznia 2012 r., został wydzierżawiony Spółce S z przeznaczeniem na DPS. Spółka ta nie mogła uzyskać decyzji o zmianie sposobu użytkowania przedmiotowego budynku w Urzędzie Miejskim w Z. z uwagi na niezgodność działalności DPS z zapisami Miejscowego Planu Zagospodarowania. Dopiero 17 stycznia 2013 r. decyzja Wojewody uchyliła w całości decyzję Prezydenta Miasta z dnia 19 listopada 2012 r. wnoszącą sprzeciw do zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania budynku hotelu na Dom Pomocy Społecznej dla osób przewlekle chorych psychicznie. Mimo otrzymanej pozytywnej decyzji j.w. Spółka S nie wywiązywała się z umowy dzierżawy budynku, zatem zgodnie z zapisami tej umowy, budynek wrócił do Wnioskodawcy i został zaoferowany do wynajęcia każdemu podmiotowi, który poprowadzi w nim działalność DPS dla osób przewlekle chorych psychicznie. Zaoferowany do wydzierżawienia budynek wynajęła Spółka Ch, z którą Wnioskodawca podpisał umowę dzierżawy w dniu 27 sierpnia 2013 r. Spółka ta uzyskała decyzję Wojewody z dnia 23 września 2013 r. na prowadzenie DPS-u pod nazwą: DPS z siedzibą w Z. przy ulicy przeznaczonego dla 74 osób przewlekle chorych psychicznie, a jej jedyną działalnością jest pomoc społeczna z zakwaterowaniem. Spółka Ch zgodnie z Aktem Notarialnym A z dnia 25 września 2013 r. prowadzi działalność non-profit zgodnie z zapisami § 17 pkt 1. 2. 3. Budynek dzierżawiony w całości na potrzeby DPS sklasyfikowany jest do działu 11, grupy 113, klasy 1130 PKOB to jest jako budynek mieszkalny zbiorowego zamieszkania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00