Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.05.2016, sygn. IBPP2/4512-116/16/AB, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/4512-116/16/AB
zastosowanie preferencyjnej stawki podatku VAT na sprzedaż sprzętu specjalistycznego na cele ochrony przeciwpożarowej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 4 lutego 2016 r. (data wpływu 9 lutego 2016 r.) uzupełnionym pismem z 25 kwietnia 2016 r. (data wpływu 27 kwietnia 2016 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania preferencyjnej stawki podatku VAT na sprzedaż sprzętu specjalistycznego na cele ochrony przeciwpożarowej - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 lutego 2016 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania preferencyjnej stawki podatku VAT na sprzedaż specjalistycznego na cele ochrony przeciwpożarowej.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 24 kwietnia 2016 r. (data wpływu 27 kwietnia 2016 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 18 kwietnia 2016 r.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:
Spółka prowadzi działalność, której przedmiotem jest dostarczanie rozwiązań teleinformatycznych m.in. dla jednostek Państwowej Straży Pożarnej (PSP). Wśród rozwiązań dostarczanych dla PSP są takie, które mieszczą się w katalogu towarów wymienionych w poz. 129-134 załącznika nr 3 do Ustawy o podatku od towarów i usług. Takie dostawy, dla jednostek PSP oraz będących w katalogu towarów wymienionych w poz. 129-134 załącznika nr 3 do Ustawy o podatku pod towarów i usług, są dostawami dla jednostek ochrony przeciwpożarowej i na cele ochrony przeciwpożarowej. W omawianym przypadku Spółka zrealizowała dostawę towarów przeznaczonych na cele ochrony przeciwpożarowej, zgodnie z wyżej wymienionym katalogiem towarów dla komendy Państwowej Straży Pożarnej, będącej w myśl Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 o ochronie przeciwpożarowej jednostką ochrony przeciwpożarowej. Dostawa ta została wykonana w oparciu o umowę podwykonawczą, którą Spółka jako Podwykonawca zawarła z Wykonawcą całego zamówienia publicznego. Wykonawca uzyskał zaś to zamówienie od komendy Państwowej Straży Pożarnej (Zamawiającego) w wyniku rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W ramach tego postępowania już na etapie jego ogłoszenia w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Zamawiający wskazał, że w stosunku do określonej grupy towarów należy zastosować stawkę podatku VAT zgodnie z art. 41 ust. 10 Ustawy o podatku od towarów i usług. Co więcej na etapie realizacji zamówienia, Zamawiający zobowiązał Wykonawcę do jednoznacznego wskazania jaki zakres zamówienia będzie dostarczany tylko i wyłącznie przez Podwykonawcę. Można więc jednoznacznie stwierdzić, które towary zostały dostarczone przez Podwykonawcę i które zarazem zawierają się w katalogu towarów wymienionych w poz. 129-134 załącznika nr 3 do Ustawy o podatku od towarów i usług i jednocześnie zostały bezpośrednio, z pominięciem Wykonawcy, dostarczone komendzie Państwowej Straży Pożarnej, będącej jednostką ochrony przeciwpożarowej, przez tego Podwykonawcę. Dostawa miała miejsce w dniu 10.12.2015 roku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right