Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.04.2016, sygn. IBPP3/4512-128/16/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/4512-128/16/MD

prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przy zakupie towarów i usług dotyczących realizacji inwestycji pn. w całości bez stosowania proporcji określonej w art. 86 ust 2a

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 22 kwietnia 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 19 lutego 2016 r. (data wpływu 24 lutego 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy zakupie towarów i usług dotyczących realizacji inwestycji pn. w całości bez stosowania proporcji określonej w art. 86 ust 2a jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 lutego 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy zakupie towarów i usług dotyczących realizacji inwestycji pn. . w całości bez stosowania proporcji określonej w art. 86 ust 2a.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina P. (Wnioskodawca/Gmina) jest miastem na prawach powiatu. Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015 r., poz. 1515 z póź. zm.) Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Zgodnie z art. 7 ust. l pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015 r., poz. 1515 z póź. zm.) oraz art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1445 z póź. zm.) do zadań własnych gminy i powiatu należą sprawy związane z ochroną zdrowia, a zgodnie z art. 9 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, gmina może tworzyć jednostki organizacyjne w celu wykonywania tych zadań. Wnioskodawca w roku 2013 rozpoczął realizację zadania inwestycyjnego pn. .. Po zrealizowaniu zadania powstały obiekt zostanie przekazany do używania na podstawie umowy cywilnoprawnej P. Sp. z o.o. (Spółka), która to spółka prowadzi Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej. Gmina jest stuprocentowym udziałowcem Spółki. Spółka świadczy usługi zdrowotne na podstawie zawartego kontraktu z NFZ oraz usługi na zasadach komercyjnych. Istniejące budynki szpitala ujęte są w księgach rachunkowych Gminy, a spółka wykorzystuje je do prowadzenia działalności na podstawie zawartej umowy dzierżawy. Z tytułu zawartej umowy Gmina wystawia na Spółkę comiesięcznie faktury VAT. Zawarta umowa i przychody uzyskiwane z tego tytułu są więc związane z działalnością gospodarczą gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00