Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.02.2016, sygn. IBPB-1-2/4510-856/15/JP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-2/4510-856/15/JP

Czy Instytut jest zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz obowiązku sporządzania i składania do właściwego Urzędu Skarbowego zeznania ClT-8 wraz z załącznikami oraz sprawozdania finansowego z zakresu prowadzonej działalności na podstawie art. 27 pkt 1 tejże ustawy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa(t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 8 grudnia 2015 r. (data wpływu do tut. Biura 14 grudnia 2015 r.), uzupełnionym 15 lutego 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego oraz obowiązku składania zeznania podatkowego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 grudnia 2015 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego oraz obowiązku składania zeznania podatkowego. Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 5 lutego 2016 r. Znak: IBPB-1-2/4510-856/15/JP wezwano do ich uzupełnienia. Uzupełnienia dokonano 15 lutego 2016 r.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Instytut został powołany do funkcjonowania na podstawie Dekretu Erygującego Biskupa, kanonu 1276 i nast. Kodeksu Prawa Kościelnego oraz art. 55 ust. 8 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2013 r., poz. 1169 ze zm.). Instytut działa w ramach Diecezji, będącej kościelną osobą prawną i na jej wniosek został uznany, decyzją Dyrektora Izby Skarbowej, za odrębny podmiot podatkowy, zgodnie z art. 207 ustawy Ordynacja podatkowa oraz art. 55 ust. 8 ustawy o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej. Instytut jest również pracodawcą i płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych od wynagrodzeń za pracę dla zatrudnionego w nim personelu. Siedziba Instytutu mieści się w budynkach należących do Diecezji. Diecezja partycypuje również w kosztach jego bieżącego utrzymania. Celem statutowym Instytutu jest działalność edukacyjna, duszpasterska, organizacyjna, koncertowa i promocyjna w obszarze szeroko pojętej muzyki kościelnej ( § 4 Statutu DIMK). Do zadań Instytutu należy m.in.: prowadzenie studium muzyki kościelnej diecezjalnej szkoły organistowskiej, pielęgnowanie tradycji i pomnażanie dorobku religijnej kultury muzycznej w diecezji, weryfikacja wykształcenia muzyczno-liturgicznego kandydatów do podjęcia obowiązków muzyka kościelnego w parafiach diecezji, opieka nad organami piszczałkowymi w kościołach diecezji, rozpisywanie przetargów na budowę nowych organów w kościołach diecezji, przygotowywanie od strony organoznawczej i organizacyjnej remontów organów piszczałkowych w diecezji oraz rozpisywanie przetargów na przeprowadzenie prac remontowych, prowadzenie duszpasterstwa muzyków kościelnych diecezji, prowadzenie szkoleń dla muzyków kościelnych diecezji, wszechstronna formacja zespołów śpiewaczych diecezji, organizowanie przeglądów zespołów śpiewaczych diecezji, popularyzowanie muzyki kościelnej, podtrzymywanie i upowszechnianie tradycji narodowych i regionalnych w zakresie kultury muzycznej, działalność na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych w zakresie kultury muzycznej, działalność wspomagająca rozwój wspólnot i społeczności lokalnych w obszarze kultury muzycznej, organizowanie edukacji i wychowania za pomocą muzyki, animowanie kultury i sztuki muzycznej oraz ochrony dóbr kultury i dziedzictwa regionalnego i narodowego, promowanie polskiej i śląskiej kultury muzycznej za granicą ( § 5 Statutu DIMK). Instytut prowadzi odpłatną i nieodpłatną działalność pożytku publicznego, lecz nie ma statusu organizacji pożytku publicznego. Nie prowadzi też działalności gospodarczej. Na podstawie odrębnych przepisów prawa kościelnego w tym m.in.: Konstytucji o liturgii świętej Sacrosanctum Concilium Soboru Watykańskiego II, rozdz. VI, n. 115; Instrukcji Episkopatu Polski o muzyce liturgicznej po Soborze Watykańskim II, rozdz. VI, n. 32; Norm ogólnych dotyczących muzyków kościelnych posługujących w diecezjach Kościoła katolickiego w Polsce, pkt 8 Instytut organizuje systematycznie odpłatne kształcenie lub dokształcanie osób w zawodzie muzyka kościelnego tj. organisty i dyrygenta. Instytut prowadzi też odpłatną działalność edukacyjną dla dzieci i młodzieży w zakresie szeroko pojętej kultury muzycznej. Osoby biorące udział w kształceniu proponowanym przez Instytut wykorzystują zdobytą wiedzę i umiejętności bezpośrednio podczas sprawowania kultu religijnego. Wszystkie osiągane dochody w postaci dotacji oraz opłat wnoszonych przez osoby uczące się w Instytucie są przeznaczane na cele statutowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00