Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.09.2016, sygn. 1061-IPTPB2.4511.509.2016.1.MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPB2.4511.509.2016.1.MK

Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem pracownikom przedmiotów opatrzonych logo firmy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2016 r. (data wpływu 1 lipca 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem pracownikom przedmiotów opatrzonych logo firmy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 lipca 2016 r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem pracownikom przedmiotów opatrzonych logo firmy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

W ramach prowadzonej działalności Spółka angażuje się w działania z zakresu CSR, czyli tzw. społecznej odpowiedzialności biznesu, która zmierza do budowania trwałych relacji biznesowych z uwzględnieniem interesu społecznego.

Mając świadomość wpływu realizowanej działalności gospodarczej na otoczenie zewnętrzne, Spółka podejmuje szereg działań uwzględniających w prowadzonym biznesie m.in. problematykę społeczną i środowiskową. W tym celu, Spółka opracowała wizje i cele CSR, które określają najistotniejsze dla niej obszary pozytywnego wpływania na otoczenie, co ma zagwarantować lojalność klienta, podnieść wiarygodność firmy w oczach jej współpracowników, partnerów handlowych, jak i władz i społeczności lokalnych. Podjęta aktywność w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu skutkować ma tym, że Spółka będzie rozpoznawalna i identyfikowana jako parter zaangażowany w sprawy społeczne, środowiskowe, konsumenckie, bezpieczeństwa pracy. Działalność CSR przynosi wymierne, długofalowe efekty, w postaci zwiększenia przychodów, poprzez poszerzanie grona klientów oraz pozyskanie i utrzymanie wykwalifikowanych, doświadczonych i zaangażowanych pracowników. CSR zwiększa przewagę konkurencyjną firmy, wyróżniając przedsiębiorstwo na tle innych podmiotów gospodarczych. Firma . istnieje na rynku od 1967 r. Obecnie zatrudnia około 480 pracowników, co w połączeniu z ugruntowaną pozycją na rynku jest gwarantem stabilności i pewności zatrudnienia. W ramach swojej działalności Spółka zapewnia opiekę socjalną i wsparcie dla swoich pracowników. Spółka kładzie szczególny nacisk na sprawiedliwe i obiektywne traktowanie pracowników, a także na niedyskryminujący proces rekrutacji i selekcji, rozwoju i awansu pracowników. Co więcej, Spółka praktykuje działania z zakresu prawa pracy, które obejmują: nabór, zatrudnianie, rozwiązywanie umów o pracę, szkolenia BHP.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00