Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.09.2016, sygn. 1061-IPTPP3.4512.439.2016.1.ALN, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPP3.4512.439.2016.1.ALN

przechowywanie faktur wystawionych i otrzymywanych przez Spółkę w formie elektronicznej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 5 sierpnia 2016 r. (data wpływu 8 sierpnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania wystawionych i otrzymanych przez Spółkę faktur w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 sierpnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania wystawionych i otrzymanych przez Spółkę faktur w formie elektronicznej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest częścią międzynarodowego koncernu działającego w przemyśle tytoniowym. Spółka prowadzi działalność gospodarczą, w ramach której zajmuje się produkcją i dystrybucją na terytorium Polski papierosów, wyrobów tytoniowych oraz komponentów do produkcji wyrobów tytoniowych.

Spółka otrzymuje faktury od dostawców towarów i usług w formie papierowej lub elektronicznej. Zgodnie z obowiązującymi obecnie w Spółce zasadami obiegu dokumentów, wszystkie otrzymywane faktury są wprowadzane do systemu elektronicznego SAP (dalej System), w którym są następnie dekretowane i księgowane. Krąg osób mających dostęp do Systemu jest ograniczony. W przypadku faktur otrzymanych w wersji papierowej, dokumenty są wprowadzane do Systemu w postaci skanu (obrazu faktury zapisanego w postaci pliku elektronicznego). W momencie księgowania fakturze nadawany jest indywidualny numer dokumentu. Faktura (tj. e-faktura lub skan faktury otrzymanej w wersji papierowej) każdorazowo stanowi załącznik do pozycji księgowania, do której się odnosi. Obecnie Spółka przechowuje faktury otrzymane w wersji papierowej zarówno w postaci oryginalnej (archiwum papierowe), jak i w postaci elektronicznej (obraz faktury w Systemie). W niektórych przypadkach ze względów technicznych nie jest możliwy skan faktury otrzymanej w formie papierowej. W takich przypadkach Spółka prowadzi wyłącznie papierową archiwizację faktur, spełniającą warunki określone w przepisach ustawy o VAT (w szczególności wymogi określone w art. 106m, 112 i 112a ustawy o VAT).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00