Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.04.2016, sygn. 1061-IPTPP1.4512.113.2016.2.RG, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPP1.4512.113.2016.2.RG

brak obowiązku stosowania od dnia 1 stycznia 2016 roku przepisu art. 86 ust. 2a ustawy do wydatków ponoszonych na bieżącą obsługę i eksploatację sieci wodno-kanalizacyjnej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 marca 2016 r. (data wpływu 11 marca 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 15 kwietnia 2016 r. (data wpływu 18 kwietnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku stosowania od dnia 1 stycznia 2016 roku przepisu art. 86 ust. 2a ustawy do wydatków ponoszonych na bieżącą obsługę i eksploatację sieci wodno-kanalizacyjnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 marca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku stosowania od dnia 1 stycznia 2016 roku przepisu art. 86 ust. 2a ustawy do wydatków:

  • ponoszonych na bieżącą obsługę i eksploatację sieci wodno-kanalizacyjnej;
  • inwestycyjnych ponoszonych na budowę sieci wodno-kanalizacyjnej.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 15 kwietnia 2016 r. (data wpływu 18 kwietnia 2016 r.) w zakresie doprecyzowania opisu sprawy, sposobu reprezentacji Wnioskodawcy oraz wskazania adresu elektronicznego do doręczeń.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku).

Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego jest od 1 stycznia 2005 roku zarejestrowanym i czynnym podatnikiem VAT i posiada własny numer NIP uzyskany na mocy decyzji Naczelnika Urzędu Skarbowego w z dnia 05 stycznia 2005 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00