Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.12.2016, sygn. 3063-ILPP3.4512.125.2016.2.HW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPP3.4512.125.2016.2.HW
Podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku na dostawę wody, odprowadzanie ścieków oraz w zakresie stawki podatku na dostawę energii elektrycznej, gazu oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 11 października 2016 r. (data wpływu 17 października 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 grudnia 2016 r. (data wpływu 12 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- nieprawidłowe w zakresie stawki podatku na dostawę wody, odprowadzanie ścieków,
- prawidłowe w zakresie stawki podatku na dostawę energii elektrycznej, gazu oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
UZASADNIENIE
W dniu 17 października 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku na dostawę wody, odprowadzanie ścieków energii elektrycznej, gazu oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 7 grudnia 2016 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (Gmina) jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina jest właścicielem budynku ratusza. W lipcu 2016 r. Gmina, na podstawie umowy użyczenia, udostępniła nieodpłatnie część znajdujących się w budynku pomieszczeń biurowych, korytarz oraz toaletę wraz z używalnością wejścia do ratusza i korytarza głównego, o łącznej powierzchni użytkowej 34,35 m. Biorący do używania zobowiązał się ponosić opłaty eksploatacyjne, w szczególności za energię elektryczną, gaz, wodę, ścieki i odpady komunalne wg następujących rozliczeń:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right