Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.12.2016, sygn. 3063-ILPP2-1.4512.144.2016.2.SS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPP2-1.4512.144.2016.2.SS
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia obowiązku podatkowego dla usługi zarządzania energią.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 października 2016 r. (data wpływu 27 października 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 1 grudnia 2016 r. (data wpływu 5 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia obowiązku podatkowego dla usługi zarządzania energią jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 października 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia obowiązku podatkowego dla usługi zarządzania energią. Wniosek uzupełniono w dniu 5 grudnia 2016 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka Akcyjna (dalej Spółka lub Wnioskodawca) jest podmiotem energetycznym, należącym do grupy kapitałowej, którego głównym przedmiotem działalności jest dystrybucja i dostawa energii cieplnej na terenie aglomeracji miasta A. oraz wybranych lokalizacjach w województwie B.
Rokiem podatkowym dla Spółki pozostaje rok kalendarzowy.
Spółka, dzięki doświadczeniu, wyszkolonej kadrze i zapleczu technicznemu oferuje również wiele dodatkowych usług związanych z podstawowym zakresem swojej działalności. W ramach przywołanych usług okołociepłowniczych, Spółka zamierza świadczyć usługi zarządzania energią (dalej: usługi zarządzania) na podstawie umów wieloletnich (od 3 do 10 lat), zawieranych z właścicielami oraz użytkownikami infrastruktury ciepłowniczej (dalej Klienci).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right