Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.12.2016, sygn. 3063-ILPB1-1.4511.230.2016.1.KF, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPB1-1.4511.230.2016.1.KF
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na studia.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 4 października 2016 r. (data wpływu 10 października 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na studia jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 października 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na studia.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Od 9 września 2015 roku Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie inżynierii i związanego z nią doradztwa technicznego (71.12.Z). W przyszłości Wnioskodawca chce zwiększyć sprzedaż eksportową, rozpocząć zawieranie skomplikowanych umów, zająć się negocjacjami handlowymi. Wnioskodawca chciałby rozbudować działalność w przyszłości o zakład produkcyjny, co wiąże się z potrzebą wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem i finansami.
Powyższy zakres świadczonych usług oraz plany z rozwojem firmy wymagają znajomości różnorodnych zagadnień technicznych oraz zagadnień z zakresu zarządzania biznesowego. Wnioskodawca, obserwując rosnący z roku na rok stopień skomplikowania spraw, w których będzie poszerzał działalność oraz zważając na fakt, że ich problematyka coraz częściej wykracza poza jurysdykcję Rzeczypospolitej Polskiej ze względu na międzynarodowe spektrum klientów, dostrzega potrzebę usystematyzowania i pogłębienia wiedzy z zakresu zarządzania oraz najnowszych metod działania w zakresie marketingu, zarządzania i prowadzenia firmy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right