Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.10.2016, sygn. ILPP3/4512-1-54/16-3/TKu, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP3/4512-1-54/16-3/TKu

Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku dostawy gruntów niezabudowanych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 11 sierpnia 2016 r. (data wpływu 26 sierpnia 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 30 września 2016 r. (data wpływu 6 października 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku dostawy gruntów niezabudowanych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 sierpnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku dostawy gruntów niezabudowanych. Wniosek uzupełniono w dniu 6 października 2016 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca wraz z małżonką nabył w roku 1997 działkę rolną o powierzchni 0,61 ha. Działka ta została nabyta przez Zainteresowanego i Jego małżonkę dla własnych celów prywatnych. Wnioskodawca nigdy nie dokonywał odliczenia podatku VAT od zakupu przedmiotowej działki. Zainteresowany nigdy nie prowadził działalności gospodarczej. Wnioskodawca zamierzał w przyszłości przekształcić część działki na działkę budowlaną i wybudować na niej dom dla siebie. W roku 2011 uległa zmianie sytuacja rodzinna Wnioskodawcy i zdecydował się On na sprzedaż działki nr 116/02, o pow. 0,61 ha. W tym celu zgłosił działkę do Agencji Obrotu Nieruchomościami. Niestety nie było chętnych na tak dużą działkę. W związku z powyższym w roku 2012 po uzyskaniu decyzji o warunkach zabudowy, podzielił działkę nr 116/02 na pięć mniejszych działek nr 116/32, nr 116/33, nr 116/34, nr 116/35 i nr 116/36 postanowił sprzedać mniejsze działki. Wg ewidencji gruntów, ww. działki są działkami rolnymi. W tym roku Wnioskodawca dowiedział się, że dla przedmiotowych działek uchwalony jest ważny plan zagospodarowania przestrzennego. Wg planu, działki są przeznaczone pod zabudowę jednorodzinną z usługami. Wnioskodawca mimo tego chce sprzedać działki jako rolne. Działki te nie są na chwilę obecną uzbrojone. Sprzedaż działek będzie w 100% sprzedażą prywatną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00