Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 31.08.2016, sygn. ILPP5/4512-1-173/16-4/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/4512-1-173/16-4/AK
Zwolnienia od podatku usług edukacyjnych świadczonych przez placówkę kształcenia ustawicznego a fakturowanych przez organ oraz dodatkowej podstawy zwolnienia dla tych samych usług.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Fundacji przedstawione we wniosku z dnia brak daty sporządzenia wniosku (data wpływu 10 czerwca 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 27 lipca 2016 r. (data wpływu 29 lipca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- zwolnienia od podatku usług edukacyjnych świadczonych przez placówkę kształcenia ustawicznego a fakturowanych przez organ jest prawidłowe,
- dodatkowej podstawy zwolnienia dla tych samych usług jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku świadczonych usług. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 27 lipca 2016 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Fundacja prowadzi poprzez Centrum Kształcenia Ustawicznego szkolenia z zakresu robotyki i wykorzystywania zestawów A w dydaktyce. Szkolenia organizowane są w szczególności dla nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, tj. szkołach publicznych, szkołach niepublicznych, przedszkolach. W wyjątkowych sytuacjach szkolenia świadczone są dla osób fizycznych. Jednostka została zarejestrowana przez Starostę, na podstawie art. 82 Ustawy o systemie oświaty, w ewidencji szkół i placówek niepublicznych jako placówka oświatowo-wychowawcza, placówka kształcenia ustawicznego, przy czym jako szczególną formę prawną określono: placówki systemu oświatowego niepubliczne. Jednostka zobowiązana jest do przedkładania informacji i dokumentów do Systemu Informacji Oświatowej. Należy zaznaczyć, że szkolenia dot. zastosowania systemów A w dydaktyce nie polegają na zabawie, lecz nacisk położony jest na wartości edukacyjne, takie jak: projektowanie i budowa programowalnych robotów z wykorzystaniem silników, czujników, przekładni, kół, osi i innych technicznych składników, rozumienie i interpretacja dwuwymiarowych rysunków wykorzystywanych do budowy modeli trójwymiarowych, praca metodami inżynierskimi: budowa, testowanie, korekcja błędów, poprawa projektu, zdobywanie praktycznego doświadczenia z wykorzystaniem narzędzi matematycznych, np. szacowanie i pomiar wielkości fizycznych, analiza danych, wyznaczanie średniej, rozwój umiejętności komunikacyjnych, szczególnie w zakresie języka technicznego i słownictwa naukowego. Udział nauczycieli w szkoleniach ma na celu przygotowanie ich do pracy z uczniami w ramach założeń edukacyjnych wprowadzających nauczanie programowania od wczesnych lat szkolnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right