Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.08.2016, sygn. ILPP1-2/4512-1-25/16-4/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1-2/4512-1-25/16-4/MR

Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT świadczonych przez Wnioskodawcę usług opieki nad osobami starszymi.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 4 lipca 2016 r. (data wpływu 22 lipca 2016 r.) uzupełnionym pismem sygnowanym datą 4 lipca 2016 r. (data wpływu 18 sierpnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT świadczonych przez Wnioskodawcę usług opieki nad osobami starszymi jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lipca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT świadczonych przez Wnioskodawcę usług opieki nad osobami starszymi.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej: Spółka) planuje w listopadzie 2016 r. otworzyć dom seniora w zakupionym budynku, który w chwili obecnej jest remontowany i dostosowany do planowanej działalności. W zakresie wykonywanej działalności Spółka ujęła jako główny przedmiot działalności PKWiU 80.30.Z pomoc społeczna z zakwaterowaniem dla osób w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych. Po przygotowaniu budynku do ww. działalności Spółka wystąpi do Wojewody o zezwolenie na prowadzenie domu pomocy społecznej (wpis do rejestru). Pensjonariuszami domu seniora będą wyłącznie osoby prywatne płacące za swój pobyt z własnych środków. W zakres oferowanych usług będzie wchodziła kompleksowa całodobowa opieka nad osobami starszymi (pomoc w ubieraniu, karmieniu, spacery, wspólne spędzanie wolnego czasu gry, ćwiczenia, rozmowy), jak również tylko opieka dzienna (zainteresowana osoba spędza dzień w ośrodku od 7.00 do 19.00). Spółka będzie świadczyła usługi pomocy społecznej zdefiniowane w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. Spółka dopiero po wykonaniu remontu i przystosowaniu budynku do prowadzenia wyżej opisanej działalności zgłosi o wpis do Wojewody do rejestru domów pomocy społecznej, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 22 lit. b (w chwili zgłoszenia aby dokonać takiego wpisu budynek musi być już wyremontowany i wyposażony pod taką działalność).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00