Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.08.2016, sygn. ILPP2/4512-1-386/16-3/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-386/16-3/MW
Podatek od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów w cenie promocyjnej oraz prawa do odliczenia kwoty podatku VAT od wydatków poniesionych na wytworzenie towarów promocyjnych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko A przedstawione we wniosku z dnia 27 czerwca 2016 r. (data wpływu 30 czerwca 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 8 sierpnia 2016 r. (data wpływu 9 sierpnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów w cenie promocyjnej oraz prawa do odliczenia kwoty podatku VAT od wydatków poniesionych na wytworzenie towarów promocyjnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów w cenie promocyjnej oraz prawa do odliczenia kwoty podatku VAT od wydatków poniesionych na wytworzenie towarów promocyjnych. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 8 sierpnia 2016 r. (data wpływu 9 sierpnia 2016 r.) o wskazanie adresu elektronicznego do doręczeń.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest spółką komandytową, zarejestrowaną jako czynny podatnik podatku VAT w Polsce.
Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się produkcją i sprzedażą szerokiego asortymentu środków chemicznych, takich jak: kosmetyki (w tym mydła naturalne, mydła toaletowe, kosmetyki hipoalergiczne), środki czyszczące (proszki do prania, pasty czyszczące) oraz chemia gospodarcza. Spółka dokonuje sprzedaży produkowanych towarów za pośrednictwem różnych kanałów dystrybucji, takich jak: sprzedaż do hurtowni lub sieci handlowych oraz sprzedaż bezpośrednio na rzecz konsumentów, np. za pośrednictwem sklepu internetowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right